Yeni versiyonda, yeni bir askeri birimimiz daha olacak. Mızrakçı gibi tercüme edebileceğimiz bu birim güç olarak taşçının bir üstü gibi gözüküyor. Yine sadece odun kullanılarak üretiliyor.
Şimdi herşeyden önce, artık şehirlerde istediğimiz kadar asker barındıramayacağız. Her şehrin kendi büyüklüğü ile orantılı olarak barıdırabileceği askerler var. Bu askerler garnizonda konuçlanıyor ve belediye binasında bu rakamı görebiliyorsunuz. Hiç kışlam yok iken 300 asker barındırabiliyordum. Kışla seviyesini 1 yapınca bu rakam 350 oldu. Dolayısıyla kışla seviyelerinin de bu asker sayısıyla bir alakası olduğu söylenebilir. Bu sömürgelere binlerce asker konuşlandırma olayının sonu olarak gözüküyor.
İkinci nokta, surlar artık çok daha fazla önem kazanmış durumda. Sadece savunmaya artıları yok aynı zamanda karşı tarafın moralini de bozuyor.
Savaşlar 10. seviye şehirlere kadar dar alanlarda yapılıyormuş gibi fazla askeri birimi yollayamadan yapılıyor. Dolayısıyla artık 3000 askeri 8 seviyesinde bir şehire yollayamayacaksınız. Ancak 10. seviye şehirlerden sonra aynı anda çarpışan asker sayınız 420 civarına çıkıyor ve bu da ceşitli bölümlere ayrılıyor.
Ordunuz artık tek bir bölümden oluşmuyor. Kara ordularında 6 bölüm var
Hafif piyadeler: Mızrakçı ve Kılıç ustaları
Ağır piyadeler: Phalanx ve buhar devi
Uzak dövüşçüler : Taşçı, Okçu, Tüfekçi
Uçan birlikler : Balon ve Gyrokopter
Destek birimleri : Sahmerdan, Mancınık, Topçu
Yan Birimler : Hekim ve Aşçı
Bu birimlerin içinde herkes herkesi vuramıyor.
Balon yerdekilere bomba atabiliyor ama yerdekiler balona cevap veremiyor. Fakat Balonların korkulu rüyası Gyrokopterler zira onlar sadece balon vurabiliyorlar. Yerdeki birliklere saldıramıyorlar. Balonlar ise Gyrokoptere cevap veremiyorlar.
Kısaca Balonunuz var ve havadan bomba bırakmak istiyorsunuz, karşı tarafta ise gyrokopter var. Bu durumda sizin önce kendi Gyrokopterleriniz ile karşının gyrolarını indirip ardından balonlarınızı göndermeniz gerekiyor.
Şimdi aklınıza satranç tahtası gibi bir diziliş getirin. Buraya askerlerinizi yerleştiriyorsunuz.
3 saf var
1. saf: On kıta ve yan kanat birlikleri. 30'ar askerden maksimum 7 kare (210 asker) ön kıtaya yerleştirebiiyorsunuz. Bu askerler Hafif ya da ağır piyade birliklerinden.
Ardından her iki yana yine 30'ar askerden 2 şer kare (maksimum 60-60=120 asker) daha kanatları korumak için yerleştiriyorsunuz. Bunlar da yine hafif yada ağır piyade olmalı.
2. Saf:
Burası uzun menzillileri yerleştirdiğiniz yer. Yani sadece taşçıları, okçuları veya tüfekçileri yerleştirebiliyorsunuz. Maksimum 7 kare yani 210 asker yerleşiyor. Bu arada menzilli atışların artık mühimmat problemi var. Oku biten okçu kılıcını çekip bekliyor. Ama hafif piyadeye bile çok falza bişey yapamayabilir.
3. saf
3 kara yani maksimum 90 adet destek birimi ve 1 kare yani maksimum 30 adet hava birimi.
Karşı tarafta aynı şekilde ordularını yerleştiriyor. Savaş başlayınca uzun menzilliler oklarını karşı tarafa göndermeye başlayınca askerlerinizin ZIRH sahibi olup olmadıkları önem kazanıyor
ZIRH ve YASAM PUANI
Arkadaslar oyuna yeni 2 nokta eklenmiş. Askerlerin artık bir yaşam puanı var ve hepsi birbirinden farklı. Taşçı 8 yasam puanına sahipken tüfekçi 12 yaşam puanına sahip. Ama ikisinde de zırh yok. Bunların karşılarında 1 tane phalanx var ve onun zırhı ise 1
şimdi 30 taşçı 30 phalanxa saldırıyor.
30*taşçı atak puanı(3) - 30* Phalanx Zırh (1) = Taşçının vereceği hasar
90-30=60 yaşam puan hasar veriyor taşçı. Phalanxın yaşam puanı 56 olduğundan 1 phalanx ölecek 1 taneside 4 puanlık yara alacak
Şimdi bir de 30 phalanxın taşçıya cevabına bakalım
30* Phalanx atak puanı(18)- 30*Taşçı zırh(0)= Phalanxın vereceği hasar
540 - 0 =540
Taşçının canı 8 puan olduğu için 540/8 =67 taşçı öldü. Zaten 30 tane olduğuna göre taşçı birliğiniz yok oldu.
Ha bu arada unutmamak lazım her ateş etme adamı vurduğunuz anlamına gelmiyor. Ya da her salladığınız kılıç adamı kesecek diye bir şey yok. Bunun için İSABET ŞANSI diye (ACCURACY) bişey eklemişler. Mesela taşçının isabet ettirme şansı %20 gibi iken Phalanxın salladığı mızrağın taşçıya vurması %90.
Kısaca menzilli askerlerin ağır piyadelere karşı hiç şansı yok. İşte burada işin içine taktik giriyor. Eğer 1. safınız delindi ise ya da kanat kollayıcı askerleriniz kaçıyorsa sizin menzilli askerleriniz karşı tarafın merhametine sığınmak zorunda kalacak.
Kaçabilme şanları ise yine oyunda önem kazanacak olan hız faktörüne bağlanıyor. Bu arada büyük birlikler menzilli atışlarda çok daha kolay vuruluyor. Yani vurulma ihtimalleri artıyor.
İşte size askeri birimler ve özellikleri
Hafif piyadeler
===============
KILIÇ USTASI MIZRAKÇI
-------------------------------- -------------------------------
Yaşam Puanı 18 13
Zırh 0 0
Mühimmat 0 0
Hız 60 60
Büyüklük 1 1
Hasar verme puanı 10 4
Vurma şansı %90 %70
Kullanılan insan 1 1
Gemi alanı 3 3
Odun 30 30
Sülfür 30 0
Saatlik masraf 4 1
AĞIR PİYADELER
Phalanx Buhar Devi
-------------------------------- -------------------------------
Yaşam Puanı 56 144
Zırh 1 3
Mühimmat 0 0
Hız 60 40
Büyüklük 1 3
Hasar verme puanı 18 42
Vurma şansı %90 %80
Kullanılan insan 1 2
Gemi alanı 5 15
Odun 40 130
Sülfür 30 180
Saatlik masraf 3 12
Yani arkadaslar. Artık olay sadece asker basmak için sülfür ve odun aramaktan geçmiyor. Artık savaşacaksanız, casusluktan başlayıp işgale giden yolda tam bir general gibi ulaşımı, mühimmatı ve morali düşünmeniz karşı tarafın yapabileceği cinliklere ve surlarına dikkat etmeniz gerekecek.
İkariamcılar kılıcınız keskin,yağmanız bol olsun ! Artık oyunun sadece asker basmayla değil taktikle kazanılacağını unutmayın, tüm ikariamcılara sevgilerimi sunuyorum.İyi Forumlar !
Ptsi Ocak 25, 2010 5:25 pm tarafından KoVBoY_06
» BKM,Testere Skeci[Gerçekten Çok Komik]
Cuma Ocak 22, 2010 7:37 pm tarafından errOr
» MASADA 10 MUM VAR
Ptsi Ocak 04, 2010 6:01 pm tarafından errOr
» Yeni Yılınız Kutlu Olsun!!!
Perş. Ara. 31, 2009 9:23 pm tarafından errOr
» Domuz Gribi Dikkat!!!
Ptsi Ara. 28, 2009 5:54 pm tarafından errOr
» Ses Tellerine Bakın !! [Video]+[Tavsiye]
Ptsi Ara. 28, 2009 11:04 am tarafından CrazyBoga
» Referansların Ödülleri
C.tesi Ara. 26, 2009 7:59 pm tarafından errOr
» Onlıne Football Manager Oyunu
C.tesi Ara. 26, 2009 2:10 pm tarafından errOr
» 3D Perili Köşk
C.tesi Ara. 26, 2009 2:04 pm tarafından errOr